klachtenregeling

 

Heeft u een klacht over onze praktijk?

 

Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met medewerkers van onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren.

 

U kunt dit doen door een Klachtenformulier te vragen aan de praktijkassistente, deze in te vullen en weer in te leveren. U kunt ook het klachtenformulier downloaden. De praktijk kent een klachtenfunctionaris en deze zal uw klacht in behandeling nemen en uiterlijk 30 dagen de tijd nemen om uw klacht te behandelen en tot een uitspraak te komen. Dit gebeurt altijd in gezamenlijkheid met u en de betrokken medewerker(s). Op basis van ons klachtenprotocol leggen wij de klachten schriftelijk vast, waarna we nagaan wat er misgegaan kan zijn. Vervolgens volgt hieruit eventueel een verbetertraject. De uitkomst zullen we terugkoppelen aan de indiener van de klacht. Wij vinden het belangrijk dat patiënten kunnen melden waar zij ontevreden over zijn. Om er van te leren en onze patiënten het gevoel te geven dat zij serieus genomen worden. 

 

Mocht de klacht niet naar tevredenheid zijn afgehandeld, dan is het belangrijk voor u te weten dat de praktijk is aangesloten bij de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). U kunt zelf kosteloos contact met hen opnemen voor het verder behandelen van uw klacht. Meer informatie over deze stichting en hun manieren van werken, vindt u op de website van SKGE.

 

Een klacht? Blijf er niet mee rondlopen!